ΤΑ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΙ
ΤΗΣ ΜΟΝΤΕΡΝΑΣ ΠΟΙΗΣΗΣ
Η ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΠΟΙΗΣΗ Η
ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΠΟΙΗΣΗ
·
Έμμετρος στίχος.
·
Ύπαρξη ρυθμού και ομοιοκαταληξίας.
Κατανομή του ποιήματος σε στροφές με σταθερό αριθμό στίχων.
|
·
Ελεύθερος στίχος
·
Απουσία ομοιοκαταληξίας, ρυθμού
και μέτρου.
·
Δεν
υπάρχει κατανομή και οργάνωση σε στροφές σταθερής μορφής. Το νεωτερικό ποίημα
κατανέμεται σε άνισα στροφικά σύνολα
ή σε ένα ενιαίο, συνεχές σύνολο στίχων.
·
Οι
στίχοι δεν έχουν ορισμένο αριθμό
συλλαβών.
|
·
Τήρηση γραμματικών και συντακτικών κανόνων.
·
Κανονική χρήση σημείων στίξης.
|
·
Προτάσεις
αποσπασματικές, ελλειπτικές φράσεις
·
Ακανόνιστη στίξη.
|
·
Ποιητικό λεξιλόγιο, ποιητικές εικόνες
·
μουσικός τόνος.
|
·
Χρήση
καθημερινής γλώσσας. Ο νεωτερικός
ποιητής δεν επιδιώκει τη χρήση εντυπωσιακών, σπάνιων και ποιητικών λέξεων.
·
Ορισμένες
φορές θυμίζει πεζό λόγο.
·
Εκφραστική λιτότητα
|
·
Διατήρηση του κοινού νοήματος των λέξεων.
·
Οργάνωση του ποιήματος
γύρω από ένα βασικό θεματικό πυρήνα.
·
Νοηματική αλληλουχία - Λογική ανάπτυξη του θέματος.
|
·
Πολυσημία των λέξεων, οι λέξεις αποκτούν καινούριο νόημα.
·
Εκφραστική
τόλμη και πρωτοτυπία εκφράσεων: απροσδόκητοι
συνδυασμοί λέξεων
·
Δεν
αποκαλύπτεται εύκολα το θέμα της,
η νεωτερική ποίηση είναι δυσνόητη
και κλειστή.
·
Απουσία λογικής και νοηματικής
αλληλουχίας.
·
Τα
νοήματα δεν είναι ξεκάθαρα, η
νεωτερική ποίηση είναι υπαινικτική.
·
Χρήση
συμβόλων και συνειρμών, εικόνων που στηρίζονται στην υπέρβαση της πραγματικότητας, με συνδυασμό ετερόκλητων
στοιχείων.
·
Προσήλωση στο ασυνείδητο, όνειρο, παράλογο
|
·
Ο τίτλος του ποιήματος φανερώνει
το περιεχόμενο.
|
·
Ο τίτλος δεν είναι δηλωτικός
του περιεχομένου.
|
·
Λυρισμός
|
·
Δραματικότητα
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου