ΜΑΘΗΜΑ:
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ / Α΄
ΛΥΚΕΙΟΥ
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΣΤΗ
ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΠΟΙΗΣΗ
Εργασία: Για κάθε μία από τις περιόδους που
αναφέρεται παρακάτω να καταγράψετε τις βασικές πληροφορίες (επιδράσεις/ρεύματα, θέματα, μορφικά
χαρακτηριστικά, κυριότεροι εκπρόσωποι, ίσως ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα,
μένοντας πάντα στο χώρο της ποίησης) αντλώντας στοιχεία από:
- το Λεξικό Λογοτεχνικών Όρων (ΟΕΔΒ) ή
- τον Πολιτιστικό Θησαυρό της Ελληνικής Γλώσσας: http://www.potheg.gr ή
- την Ιστορία Νεας Ελληνικής Λογοτεχνίας (Δημαράς, Πολίτης, Vitti, Beaton, ή του Γυμνασίου/ΟΕΔΒ) ήση
- από τα εισαγωγικά σημειώματα των σχ. εγχειριδίων Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Α’, Β’, Γ’ Λυκείου (ΟΕΔΒ) ή
- όποια άλλη βιβλιογραφική πηγή (έντυπη ή ηλεκτρονική) βρείτε, αρκεί να την αναφέρετε.
- Μπορείτε ακόμη να παρακολουθήσετε τα βίντεο του Υπ. Πο. που θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του σχολείου ή οποιοδήποτε άλλο σχετικό ντοκυμαντέρ βρείτε (π.χ. από τα αρχεία της ΕΡΤ) αρκεί να τα αναφέρετε.
Ø Τα
χαρακτηριστικά αυτά πρέπει να γραφούν με συντομία, σε πίνακα, (σύμφωνα με τις βασικές πληροφορίες όπως αναφέρονται στην
εκφώνηση) και σε φύλλο χαρτί
(που θα δοθεί στις υπόλοιπες ομάδες) και σε χαρτόνι (που θα αναρτηθεί
στην τάξη)
1η ΟΜΑΔΑ: Δημοτικά
τραγούδια, Επτανησιακή Σχολή και
β) Να δώσετε τον ορισμό των όρων: στροφή, στίχος, μέτρο, ομοιοκαταληξία.
2η ΟΜΑΔΑ: α) περίοδος των Φαναριωτών και Ρομαντική Σχολή
των Αθηνών (Ρομαντισμός)και β)
Να δώσετε τον ορισμό των όρων: σονέτο, ωδή, ελεγεία, μπαλάντα, σάτιρα.
3η ΟΜΑΔΑ: Νέα Αθηναϊκή
Σχολή (Παρνασσισμός) και β) Να δώσετε τον ορισμό των όρων: σύμβολο,
ελεύθερος
στίχος, ρυθμός, διασκελισμός.
4η ΟΜΑΔΑ: Ανανεωμένη
παράδοση-μεσοπολεμική λογοτεχνία (Συμβολισμός, Νεορομαντισμός,
Μοντερνισμός, Υπερρεαλισμός)
5η ΟΜΑΔΑ: α) Μεταπολεμική
και σύγχρονη λογοτεχνία και
β) Να δώσετε τον ορισμό των παρακάτω
όρων: λυρικά στοιχεία, συνειρμός, αυτόματη γραφή, στρατευμένη ποίηση.
Όποιος μπορεί να
φτιάξει, επίσης, σε ένα χαρτόνι την παραπάνω γραμμή του χρόνου, για να
αναρτηθεί στον τοίχο της αίθουσας!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου