Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2016

3η ομάδα:Παιδί και γονείς



3η ομάδα: Παιδί και γονείς
Κείμενα
1.                  Αλ. Παπαδιαμάντης: «Στρίγγλα μάνα»
2.                  Αλ. Παπαδιαμάντης: «Πατέρα στο σπίτι» (ΚΝΛ Β΄ΓΕΛ)
3.                  Κ. Ταχτσής: «Τα ρέστα» (ΚΝΛ Γ΄ΓΕΛ)
4.                  Γ. Μαρκόπουλος: «Ο πατέρας μου ήθελε να φτιάξει ένα σπίτι», Μ. Κέντρου-Αγαθοπούλου: «Ο πατέρας»
5.                  Γ. Βιζυηνός «Το αμάρτημα της μητρός μου» (Λογ/νια Κατεύθυνσης Γ΄ ΓΕΛ)

Ερωτήσεις-Θέματα για μελέτη
1. Πώς περιγράφονται η μητέρα ή ο πατέρας σε κάθε ένα από τα κείμενα αυτά; Μπορούμε να κάνουμε λόγο για κοινό μητρικό/πατρικό τύπο; (το β’υποερώτημα θα απαντηθεί προφανώς μόνο στην ομαδική εργασία)
2. Να περιγράψετε τους συσχετισμούς «δυνάμεων» που βλέπετε ανάμεσα στα μέλη της οικογένειας. (πατέρας-μητέρα-παιδιά). Να προσέξετε τις αμφιθυμίες και τις εσωτερικές συγκρούσεις που αντιμετωπίζουν.
3. Πόσο καθοριστική (θετική ή αρνητική) είναι η επίδραση της μητέρας ή του πατέρα στη διαμόρφωση της προσωπικότητας και την εξέλιξη των παιδιών;

ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ

Οι ατομικές εργασίες είναι απαραίτητες α) για να διαμορφώσετε άποψη για τα κείμενα και το θέμα της ομάδας σας β )για την αξιολόγησή σας.
Το κάθε μέλος της ομάδας αναλαμβάνει να μελετήσει ένα από τα κείμενα της ομάδας. Κατόπιν, ακολουθώντας τις οδηγίες (βλ. Ενδεικτική μορφή εργασίας[1]) απαντά τεκμηριωμένα στις ερωτήσεις (κοινές για όλα τα κείμενα). Οι ατομικές εργασίες πρέπει να παραδοθούν ως το τέλος Νοεμβρίου, 1η βδομάδα Δεκεμβρίου.

Είναι σημαντικό οι απαντήσεις σας να συνοδεύονται από σχετικές εικόνες ή έργα ζωγραφικής (από το διαδίκτυο ή και δικής σας δημιουργίας) ή ακόμα και στιγμιότυπα από βίντεο, που θα αναδεικνύουν και θα φωτίζουν το γραπτό σας λόγο. Μπορείτε να βάλετε λεζάντα (σύντομη επεξηγηματική φράση), η οποία ενδεχομένως να προέρχεται από το κείμενο. Μπορείτε ακόμα να «αφιερώσετε» σε ήρωες ή καταστάσεις που περιγράφονται στο έργο αποσπάσματα από τραγούδια (μόνο ήχο) ή βίντεο (όπως οπτικοποιημένα τραγούδια ή ταινίες) επισυνάπτοντας το σχετικό σύνδεσμο (link) μαζί με κάποιο σχόλιο.

Κατόπιν ακολουθούν οι ομαδικές εργασίες. Αν είναι δυνατόν θα αφιερώσουμε 1-2 ώρες στην τάξη για την ολοκλήρωσή τους. Σε κάθε περίπτωση η παρουσίασή τους πρέπει να ολοκληρωθεί πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων.

ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Β΄ ΦΑΣΗΣ

Οι ομαδικές εργασίες αποτελούν σύνθεση και αποτίμηση των απόψεων και συμπερασμάτων που διατυπώσατε στις ατομικές σας εργασίες. Με βάση λοιπόν τα προσωπικά σας πορίσματα, να συνεργαστείτε, να ανταλλάξετε απόψεις, να επαναπροσεγγίσετε τα κείμενα της ομάδας σας και να απαντήσετε στα ερωτήματα-θέματα για μελέτη, από κοινού, τεκμηριωμένα, κάνοντας αναφορές σε όλα τα κείμενα (όχι απαραίτητα ταυτόχρονα, αλλά κατά περίπτωση)


ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ:
Ø  Στις ομαδικές εργασίες
Ø  Πρέπει να παραδώσετε ένα γραπτό κείμενο ΚΑΙ να οργανώσετε την παρουσίαση της δουλειάς σας-ενημέρωση προς τις άλλες ομάδες.

Ø  Ως προς το γραπτό κομμάτι
*      Ως προς τη μορφή:
Για τον τρόπο οργάνωσης της ομαδικής εργασίας διαβάστε ξανά το έγγραφο «Ενδεικτική μορφή της εργασίας». (Προσοχή:  Υπενθυμίζεται ότι στις ομαδικές εργασίες
o   αντί για τον τίτλο «ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ» θα γράψετε «ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ» με προσαρμογή του μεγέθους της γραμματοσειράς.
o   θα γράψετε όλα τα ονόματα των μαθητών και τα κείμενα της ομάδας, με προσαρμογή του μεγέθους της γραμματοσειράς.
*      Ως προς το περιεχόμενο της εργασίας
 σε κάθε περίπτωση θα υπάρχει τουλάχιστον γραπτό κείμενο (το ελάχιστο 200-400 λέξεις)
o   Προσοχή!
o   Καλό θα ήταν να προηγηθεί μια πολύ πολύ σύντομη αναφορά στο περιεχόμενο των κειμένων της ομάδας.
o   Για τα ερωτήματα: Μπορείτε να δώσετε το δικό σας τίτλο σε κάθε ερώτημα. Δεν είναι αναγκαίο να αντιγράψετε τη διατύπωση της ερώτησης. Μπορείτε ακόμα να ενώσετε δύο ερωτήσεις σε ένα θέμα. Δηλαδή, αν θεωρείτε πως δύο ερωτήσεις είναι τόσο αλληλένδετες που είναι καλύτερο να τις απαντήσετε μαζί, μπορείτε να το κάνετε, αρκεί να απαντήσετε στα ζητούμενα. Άρα, έχετε ελευθερία στη διαχείριση των ερωτήσεων (ακόμα και στους τίτλους που θα δώσετε). Αυτό που ενδιαφέρει είναι να μην μείνει καμία ερώτηση αναπάντητη.

*      Ως προς την παρουσίαση

·         θα έχετε μεγάλη ελευθερία στον τρόπο με τον οποίο θα πλαισιώσετε τις απαντήσεις σας, καθώς μπορείτε να ενσωματώσετε, να παρουσιάσετε και να σχολιάσετε εικόνες / έργα ζωγραφικής / βίντεο από τις ατομικές εργασίες ή από καινούργιο υλικό που θα επιλέξετε / δημιουργήσετε κατά τη σύνθεση της ομαδικής εργασίας, για να υποστηρίξετε τις απόψεις σας.
·         θα έχετε μεγάλη ελευθερία στον τρόπο παρουσίασης της εργασίας σας:
*      με γραπτό κείμενο, με power point, με βίντεο κ.ά. ανάλογα με τις δυνατότητές σας και το είδος της εργασίας.
*      με δραματοποίηση επιλεγμένων σκηνών ακόμα και με δικής σας επινόησης αλλαγή του δεδομένου σεναρίου για να αναδείξετε νέες οπτικές και τη δική σας στάση και προβληματισμό.
*      με οποιοδήποτε άλλο τρόπο επινοήσετε (όπως σύνθεση δικού σας ποιήματος, τραγουδιού κλπ.).
Πολύ σημαντικό: Στην παρουσίασή σας θα πρέπει να υπάρχει μια πολύ σύντομη περίληψη/παρουσίαση του περιεχομένου των κειμένων, ώστε οι υπόλοιπες ομάδες (που δεν γνωρίζουν απαραίτητα τα κείμενά σας) να είναι σε θέση να παρακολουθήσουν τα συμπεράσματά σας.
*      Θα ήταν σκόπιμο οι παρουσιάσεις να μη ξεπερνούν τα 10΄-15΄ σε διάρκεια.

Ø  Να γνωρίζετε ότι αξιολογούνται τόσο η γραπτή εργασία όσο και η παρουσίαση. Η πρωτοτυπία και η έμπνευση αξιολογούνται μόνο θετικά (όπως π.χ. η δραματοποίηση σκηνών, ακόμα κι αν η παρουσίασή τους παρουσιάζει αδυναμίες).



[1] [1] Βλ. και στο ιστολόγιο: www.aei-didaskomeni.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου