Πέμπτη 23 Μαΐου 2013

Τα φύλα στην λογοτεχνία- και στον κινηματογράφο / εργασίες μετα- αναγνωστικής φάσης


Τα  φύλα στη λογοτεχνία –και στον κινηματογράφο!


Και όμως!

Για να διερευνήσετε ικανοποιητικά τα ερευνητικά σας υπο-ερωτήματα/υπο-θέματα, πρέπει να παρακολουθήσετε (κατά προτίμηση όλη η ομάδα μαζί) και (όσες περισσότερες μπορείτε) ταινίες!

(προσοχή! Οι ταινίες μπορεί να προσεγγίζουν το θέμα από ίδια ή διαφορετική οπτική)


1η ομάδα: Θέση της γυναίκας/παραδοσιακή οικογένεια:

  1. «To προξενιό της Άννας» (1974) του Παντελή Βούλγαρη
  2. The Simpsons movie (2009)
  3. My sisters keeper (2009) (Η αδερφή μου κι εγώ)
  4. The Tree of Life (2010)
  5. «Οικογενειακή γιορτή» (1998) του  Thomas Vinterberg
  6. ……………………………


2η ομάδα: Γυναίκες-άντρες στη βιοπάλη

  1. «Κλέφτης ποδηλάτων» (1949) του Βιττόριο Ντε Σίκα
  2. «Συνοικία το Όνειρο» (1961) του Αλέκου Αλεξανδράκη
  3. «Πολυτεχνίτης και ερημοσπίτης»(1963, με το Θ. Βέγγο)
  4. .................................
  5. .................................


3η ομάδα: Η μητέρα στη λογοτεχνία

  1. «We need to talk about Kevin»-«Πρέπει να μιλήσουμε για τον Κέβιν» (2011)
  2. «Mamma Roma» του Παζολίνι (1962)
  3. .......................................
  4. .......................................


4η ομάδα:Έρωτας

  1. «Ρωμαίος και Ιουλιέττα» του Τζεφιρέλλι (1968)
  2. «West Side Story» (1961)
  3. «Ρωμαίος και Ιουλιέττα» (1996)
  4. ..............................
  5. .............................


5η ομάδα: Βιολογικό και κοινωνικό φύλο

  1. «Tootsie- Τούτσι» (1983)
  2. «Billy Elliot, γεννημένος χορευτής» (2001)
  3. «Miss Doubtfire» (1994)





Και επίσης:

Θα ήταν ιδιαίτερα εποικοδομητικό και ενδιαφέρον να συζητήσετε με τους γονείς σας  (παππούδες, θείοι, νονοί, μεγαλύτεροι σε ηλικία φίλοι αποδεκτοί) για τα θέματα που θίγονται στην ομάδα σας (μπορείτε ακόμη να δείτε μαζί τις ταινίες ή να κάνετε πρώτα σε αυτούς την παρουσίαση).


EΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕΤΑ-ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΦΑΣΗΣ


ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!

Διαβάσατε τα κείμενά σας, τα επεξεργαστήκατε μόνοι σας και ομαδικά,  παρακολουθήσατε τις ταινίες σας, ακούσατε τις μουσικές σας, μιλήσατε για τους προβληματισμούς σας, συζητήσατε με τους γονείς σας, κάνατε την παρουσίασή σας στην τάξη, αλλά... δεν έχετε τελειώσει ακόμη με το «διαγώνισμα στο σπίτι» !

Στη τρίτη φάση της διερεύνησης του θέματος «Τα φύλα στη λογοτεχνία» θέλουμε να αξιοποιήσετε όλες τις γνώσεις που αποκομίσατε, τα συμπεράσματα στα οποία καταλήξατε, τις τυχόν απορίες και ενστάσεις που σημειώσατε, τις διαφορετικές απόψεις που ακούσατε, τους προβληματισμούς που γεννήθηκαν από τις προηγούμενες φάσεις και

να δημιουργήσετε!

Να δημιουργήσετε, έτσι ώστε οι άλλες ομάδες να «ζηλέψουν» το δικό σας ερευνητικό θέμα και υλικό!

(Δεν μετράει η ποσότητα, αλλά η ποιότητα, η γνησιότητα, η σωστή έκφραση, η πρωτοτυπία, η καλή θέληση, η προσωπική σας σφραγίδα.)


Προτεινόμενες ιδέες:

  Παρουσίαση σε χαρτόνι των συμπερασμάτων της προηγούμενης φάσης με τις δικές σας  (ομαδικές) σκέψεις/απορίες ή και προβληματισμούς που θέτετε (συνοδευόμενα ίσως από κάποιες φωτογραφίες, κολλάζ, εικόνες ή σχέδια).

  Παρουσίαση όπως παραπάνω αλλά σε power point (εδώ μπορεί να υπάρχει και μουσική επένδυση ή κάποιο βιντεάκι).

  Παρουσίαση όπως παραπάνω αλλά εστιασμένη στο χαρακτηριστικότερο απόσπασμα (αυτό  που συνοψίζει καλύτερα τον προβληματισμό του υπο-θέματός σας ή αυτό που άγγιξε περισσότερο την ομάδα σας).

  Παρουσίαση σε περιεχόμενο όπως παραπάνω, αλλά με τη μορφή σχόλιου/σχολίων (το κάθε μέλος της ομάδας το δικό του) για να αναρτηθεί σε προσωπικό  blog.

  Βιβλιοπαρουσίαση των κειμένων της ομάδας σας (με πληροφορίες για το κείμενο, τον συγγραφέα, την εποχή, επιλογή χαρακτηριστικών αποσπασμάτων).

  Δημιουργία του δικού σας (λογοτεχνικού ή μη) κειμένου που θα «συνδιαλέγεται» με τα έργα που διαβάσατε (θα συμφωνεί, θα διαφωνεί, θα μιλάει για το πώς βλέπετε εσείς  το θέμα στην εποχή μας κ.λ.π.)

  Προτάσεις για παράλληλα κείμενα, κινηματογραφικά  και μουσικά έργα (με αποσπάσματα).

  «Συνέχεια» κάποιου από τα κείμενα/αποσπάσματα που διαβάσατε.

  Αφήγηση κάποιου χωρίου αλλά από διαφορετική οπτική γωνία.

  Ημερολόγιο ενός ήρωα σε κάποιο από τα έργα.

  Παρουσίαση των εργασιών σας σε τρίτους (γονείς, συγγενείς, φίλους από άλλο σχολείο, καθηγητές άλλων ειδικοτήτων) και μίνι-συνεντεύξεις για το πώς τους φάνηκε το θέμα, τι άποψη έχουν αυτοί κ.ο.κ..

  Προσωπικό ημερολόγιο όπου θα γράψετε τις διάφορες σκέψεις σας για την όλη εμπειρία, το τι σας άρεσε και τι όχι, τι αποκομίσατε και πώς σας άλλαξε (αν συνέβη αυτό!)

  Επιλογή κάποιων χαρακτηριστικών αποσπασμάτων και παρουσίασή τους με τη μορφή comics αξιοποιώντας το λογισμικό ComicStripCreator που θα βρείτε στην ιστοσελίδα  του Πανεπιστημίου του Πειραιά http://cosy.ted.unipi.gr.

  Δραματοποίηση κάποιας χαρακτηριστικής σκηνής από κάποιο από τα κείμενά σας.

  Δημιουργία του δικού σας μικρού θεατρικού έργου, σχετικό με το θέμα σας.

  Μίνι-έκθεση φωτογραφίας με δικά σας έργα εμπνευσμένα από το θέμα σας.

  Μίνι-έκθεση ζωγραφικής (προσωπικών ή μη έργων).

  Συνδυασμός κάποιων από τα παραπάνω, ή

  Ο,τιδήποτε άλλο σας εμπνέει!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου